Pralines van Tuur
Locatie
Aan tafel
Aanleiding

Bij het opruimen van de knutselactiviteit was er veel restpapier. Eén van de kinderen was enthousiast proppen aan het maken. Dit bracht ons op een idee.

Verloop

Zet de papiermand vlakbij de tafel. Geef de kinderen die interesse tonen een lege eierdoos. Volg wat ze ondernemen. 'Kijk, Jitske doet de doos open en toe.' 'Farouk, ik zie dat je papier wil scheuren.'

Zodra de interesse afneemt, geef je een nieuwe spelimpuls. 'Ga je de gaatjes vullen met papier, Kirsten?'

Tuur was enthousiast 'gaatjes' aan het vullen. Hij noemde het pralines voor mama (wat haar oprecht ontroerde 's avonds). Sommige kinderen volgden zijn voorbeeld, anderen gingen met het papier aan de slag.

Pedagogische en andere aandachtspunten

Het proces is veel waardevoller dan het eindproduct. Geef kinderen de ruimte om zelf invulling te geven aan deze knutselactiviteit.

Ingezonden door Kinderdagverblijf Bambi – 8 november 2015.
Evaluatie
1. Wat vonden de kinderen van de speelactiviteit? Waaraan zag je dit?
2. Wat zou je opnieuw/meer doen?
3. Wat zou je anders doen?
4. Welke activiteit sluit hier op aan en kan je hierna doen?
Evaluatie
1. Wat vonden de kinderen van de speelactiviteit? Waaraan zag je dit?
2. Wat zou je opnieuw/meer doen?
3. Wat zou je anders doen?
4. Welke activiteit sluit hier op aan en kan je hierna doen?
1
2
3
4
5
6
Deze website gebruikt cookies. Door verder te gaan op de site ga je akkoord met onze cookie policy.