Wat proef je?
Locatie
Aan tafel
Aanleiding

Ik merk dat de kinderen spelletjes met een blinddoek heel spannend vinden. Ik wil hier graag op inspelen door groenten en fruit te proeven met een blinddoek. 

Verloop

'Wie komt er mee proeven?' 

Laat de kinderen ontdekken wat er allemaal op tafel ligt. 'Welke groenten en fruit zien jullie allemaal?' Ga met de kinderen in gesprek: 'Wat lust jij graag, Thomas? En Rilke, zijn er dingen bij die jij niet lust?'

Haal de blinddoeken erbij. 'Wie wil graag eens proberen om met de blinddoek op te raden wat je proeft? Laat de kinderen rustig ontdekken hoe het werkt. Vertel wat je doet. 'Ik neem nu een stukje op de lepel en doe die naar je mond, Yannis.'

Het was leuk om te zien hoe de kinderen probeerden te raden wat ze in hun mond hadden. Soms vonden ze het lekker, soms ook niet. 

Pedagogische en andere aandachtspunten

Zorg dat je weet wat de kinderen wel en niet mogen eten. 

Trefwoorden
Diversiteit
Ingezonden door Sofie Strybos (Busleyden Atheneum, Campus Botaniek) – 15 januari 2019.
Evaluatie
1. Wat vonden de kinderen van de speelactiviteit? Waaraan zag je dit?
2. Wat zou je opnieuw/meer doen?
3. Wat zou je anders doen?
4. Welke activiteit sluit hier op aan en kan je hierna doen?
Evaluatie
1. Wat vonden de kinderen van de speelactiviteit? Waaraan zag je dit?
2. Wat zou je opnieuw/meer doen?
3. Wat zou je anders doen?
4. Welke activiteit sluit hier op aan en kan je hierna doen?
1
2
3
4
5
6
Deze website gebruikt cookies. Door verder te gaan op de site ga je akkoord met onze cookie policy.