Memory begeleiders
Locatie
Aan tafel
Aanleiding

Het is niet altijd gemakkelijk voor de kindjes om snel alle gezichten te kennen. Van onze begeleiders hangt een foto uit en we zien dat de kindjes het fijn vinden om naar de foto's te wijzen of erover te vertellen of... Daarnaast hebben we ook een fotomuur van de kindjes. Ook die is heel populair.

Verloop

We hebben een fotomemory gemaakt van onze kindbegeleiders. We leggen de kaartjes omgekeerd op tafel en de kindjes mogen om de beurt 2 kaartjes aanwijzen. Als 2 dezelfde foto's gevonden worden, vertellen we iets over de begeleider en leggen we de 2 passende foto's aan de kant.

Variaties

Je kan een neutrale fotomemory maken maar je kan ook vragen aan de begeleiders om een emotie uit te beelden zoals bang, boos, blij, droevig... of je kan vragen aan de begeleiders om een voorwerp te kiezen dat ze op hun hoofd hebben of... kortom, heel veel variaties mogelijk.

Pedagogische en andere aandachtspunten

Zorg dat je de namen van de kinderbegeleider kent of bij op de foto's zet.

Ingezonden door Ilse Luypaert – 5 juli 2024.
Evaluatie
1. Wat vonden de kinderen van de speelactiviteit? Waaraan zag je dit?
2. Wat zou je opnieuw/meer doen?
3. Wat zou je anders doen?
4. Welke activiteit sluit hier op aan en kan je hierna doen?
Evaluatie
1. Wat vonden de kinderen van de speelactiviteit? Waaraan zag je dit?
2. Wat zou je opnieuw/meer doen?
3. Wat zou je anders doen?
4. Welke activiteit sluit hier op aan en kan je hierna doen?
1
2
3
4
5
6
Deze website gebruikt cookies. Door verder te gaan op de site ga je akkoord met onze cookie policy.