Flessendoppenfun
Materiaal
Beker | Flesdoppen
Aanleiding

De kinderen voelen zich sterk aangetrokken tot de onderzoekstafel in de grote ruimte van onze opvang. Regelmatig leggen we er nieuwe materialen in. Ik ontdekte tussen het knutselmateriaal heel wat doppen van wasverzachter.

Verloop

Verzamel via de ouders en grootouders nog meer doppen. Leg deze allemaal op de tafel voor de kinderen binnenkomen. De kinderen gaan spontaan aan de slag. 'Waaw Ludo, ik zie dat jij al een grote toren aan het bouwen bent. Wat kan jij dat goed!' . Kinderen kiezen zelf hoe ze met het materiaal aan de slag gaan. Sommigen proberen torens te bouwen, verstoppen kleinere voorwerpen onder de doppen, sorteren liever op kleur of maken patroontjes, ... Laat hen hierin vrij en stimuleer wat ze doen. 'Ik zie dat jij goed kan sorteren, Myria! 

Variaties

Zodra de aandacht van de kinderen afneemt, kan je zand toevoegen op de tafel. 

Ingezonden door OCMW Heusden-Zolder – 7 november 2018.
Evaluatie
1. Wat vonden de kinderen van de speelactiviteit? Waaraan zag je dit?
2. Wat zou je opnieuw/meer doen?
3. Wat zou je anders doen?
4. Welke activiteit sluit hier op aan en kan je hierna doen?
Evaluatie
1. Wat vonden de kinderen van de speelactiviteit? Waaraan zag je dit?
2. Wat zou je opnieuw/meer doen?
3. Wat zou je anders doen?
4. Welke activiteit sluit hier op aan en kan je hierna doen?
1
2
3
4
5
6
Deze website gebruikt cookies. Door verder te gaan op de site ga je akkoord met onze cookie policy.