Rietje in rietje
Materiaal
Rietjes
Aanleiding

Ik zag één van de kinderen in de groep geconcentreerd een kleine beker in een grote beker plaatsen. Hij deed dit herhaaldelijk en liep vervolgens met zijn beker rond om te zien waar deze in paste. 

Verloop

Voorzie potten, flessen en rietjes van verschillende groottes. Ik heb ze bevestigd aan de muur opdat de kinderen hun beide handen kunnen gebruiken om het rietje erin te steken. 'Dorien, dat past inderdaad prima in elkaar.' 'Het lukt vast Karim.' 

Ingezonden door Rezi Friedman (Pedagogie van het jonge kind) – 1 maart 2018.
Evaluatie
1. Wat vonden de kinderen van de speelactiviteit? Waaraan zag je dit?
2. Wat zou je opnieuw/meer doen?
3. Wat zou je anders doen?
4. Welke activiteit sluit hier op aan en kan je hierna doen?
Evaluatie
1. Wat vonden de kinderen van de speelactiviteit? Waaraan zag je dit?
2. Wat zou je opnieuw/meer doen?
3. Wat zou je anders doen?
4. Welke activiteit sluit hier op aan en kan je hierna doen?
1
2
3
4
5
6